loading...
ویوا 7 رونالدو
امیرمحمد بازدید : 3 سه شنبه 02 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
 

 
 
بابک سرانی آذر - قوهای سپید لامادریدا، رقصنده‏های کاستیانا، وایکینگهای سیبلس با هر نامی و هر صفتی در قلب میلیونها هوادار در سراسر جهان جا دارند.

باشگاهی که در سال 1902 به تاریخ ششم ماه مارس با هدف ابتدایی کمک به بیماران و مجروحان و افراد نقص عضو پس از جنگ جهانی تاسیس شد و امروز پس از 111 سال همچنان رتبه اول را در امور خیریه، کمک به پروژه مبارزه با بیماری ایدز و بازسازی منازل مردم فقیر در آفریقا در اختیار دارد.

در ایران به اشتباه آن را "رئال" می‏نامند اما این پسوند پادشاهی "رویال" برای تیمهای بسیاری مانند بتیس، سوسیه‏داد، وایادولید و ... به کار می‏رود و نشانه ارادت هواداران یک تیم به خاندان سلطنتی اسپانیا است.

 

 

نام واقعی این باشگاه بزرگ و پرهوادار "مادرید" است و از سال 1920 به افتخار شاه آلفونسو به نام "رئال مادرید" تغییر کرد.

بیش از 513 بیلیون دلار ثروت ذخیره شده پس از پرداخت کامل مالیات، باعث شده تا رئال مادرید در این یک قرن همواره در رتبه اول ثروتمندترین باشگاه دنیا قرار بگیرد، هر چند تنها یک بار و آنهم به مدت 4 هفته این رتبه با جایگاه دومی منچستریونایتد عوض شد.

در صف دشمنان بزرگ رئال مادرید بر خلاف تصور ایرانیان، باشگاه اتلتیک بیلبائو رتبه اول را کسب کرده که هوادارانش همتایان خود در مادرید را در سایتهای هواداری، عده‏ای جانور وحشی صدا می‏زنند و مردم منطقه باسک اسپانیایی بودن خود را تکذیب می‏کنند.

بارسلونا البته دومین رقیب جدی رئال مادرید در این یک قرن اخیر بوده و برگزاری صدها ال کلاسیکودربی در این مدت به هیجان و جذابیت و حواشی این دشمنی آشکار و تاریخی دامن زده است.

اولین بنیانگذاران باشگاه رئال مادرید فارغ التحصیلان بخش حقوق در شاخه مدیریت ورزشی دانشگاه‏های آکسفورد و کمبریج بریتانیا بودند، کسانی که بعدها به جبهه آزادی خواهی اسپانیا علیه ژنرال فرانکو گرایش پیدا کردند.

در ایران، به اشتباه باشگاه رئال مادرید یک باشگاه کاملا دولتی و باشگاه بارسلونا یک باشگاه کاملا مردمی تلقی می‏شود و این ترجمان اشتباه دهان به دهان، سینه به سینه و روزنامه به روزنامه بین ناآگاهان امر هر سال منتقل می‏شود.

باشگاه رئال مادرید یک باشگاه کاملا مردمی بوده و انتخابات باشکوهش هر دو سال یکبار به گواه اسناد موجود در سایتهای معتبر و قابل دسترس برای عموم گاهی باشکوه تر از انتخابات ریاست جمهوری در یک کشور آسیایی است.

 

تنها نقطه سیاه در تاریخ رئال مادرید نفوذ ژنرال فرانکو در این باشگاه است که برای شهرت بیشتر این تیم را به نمادی برای ملی گرایی و نژادپرستی خود تبدیل کرده بود اما آن سالهای سیاه خیلی زود با کشته شدن فرانکوی خونریز به پایان رسید و مادرید بار دیگر به آغوش مردم بازگشت.

لقب کهکشانی‏ها برای تیم فوتبال رئال مادرید از سال 2000 تا 2006 برای تیم فوتبال تحت مدیریت فلورنتینو پرس در این باشگاه استفاده شد و همچنان این تیم را با همین لقب کهکشانی‏ها می‏شناسند.

اولین پیراهن تیم فوتبال رئال مادرید آبی پر رنگ با شورت سپید رنگ بود که آرمی متشکل از سه حرف لاتین M و C و F را به همراه داشت، حروفی که نشان از نام اولیه این باشگاه داشت: "باشگاه فوتبال مادرید"

رئال مادرید اولین تیم اسپانیایی است که روی پیراهنش شماره بازیکنان را حک کرد و از سوی یوفا، فیفا و فدراسیون فوتبال اسپانیا به رسمیت شناخته شد.

32 قهرمانی در لالیگا (21 نایب قهرمانی)، 18 قهرمانی در جام پادشاهی (20 نایب قهرمانی)، 9 قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، 9 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و افتخار بزرگ بهترین تیم قرن بیستم از سوی فیفا در کارنامه این باشگاه بزرگ یدک کشیده می‏شود.

زنده باد رئال مادرید

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 9
  • بازدید کلی : 81